Hae tästä blogista

tiistai 6. maaliskuuta 2018

Oppimisystävällinen ympäristö, osa 2: tärkeintä taitaakin olla kysyminen

Kirjoitin viime kuussa oppimisystävällisen työympäristön kehittämisestä ja pohdin miten työssä tapahtuvassa oppimisessa voidaan soveltaa mm. tiimioppimisen menetelmiä. Tiimiakatemia tarttui asiaan ja julkaisi haastatteluni omassa blogissaan: https://tiimiakatemia.com/underground/kenttatarinoita/opiskelijoihin-luottaminen-luo-kummasti-motivaatiota-tekemiselle/

Tiimiakatemian haastattelussa avautui taas uusia ajatuskulkuja itsellekin oppimisesta: kysymykset ovat kaikkein tärkeimpiä. Voiko olla niin, että esimiehen tai pedagogin tärkein tehtävä onkin auttaa löytämään oikeat kysymykset? Kun kysymykset ovat löytyneet, työnteko tai opiskelu sujuu oikeaan suuntaan niitä ratkoessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti